#tystnadensomuppstår när man håller med Sverigedemokraterna i en sak. (DLD)

#tystnadensomuppstår när man inser att man håller med Sverigedemokraterna i en sak.

Om nu datalagringsdirektivet måste införas, varför ställs inte kravet att lagringen ska ske inom Sveriges gränser?

  1. Om lagringen sker utanför blir det gränsöverskridande trafik och då får FRA samla in det till sina egna databaser
  2. Om lagring sker i ett låglöneland av kostnadsskäl så är risken stor att det också blir i ett land där demokratiunderskottet är stort. Och då en del teleoperatörer redan gör affärer med diktaturer, vad är våra garantier att lagringen inte sker där?

Att SD i övrigt är för Datalagringsdirektivet är beklagligt, men inte förvånande.

 

Ps.
Det tog 20 minuter från att jag klev in på sidan till att jag anonymiserat mitt internet med ipredator. Vilket är ett mirakel med tanke på att jag (i jämförelse med valfri tonåring) är en teknikanalfabet.

Så nu kan jag växla mellan TOR-nätverket och Ipredator bara för att jävlas ytterligare med ÖS (ÖvervakningsSverige).

https://ipredator.se/

 

Ps2. Om ni vill se vilka i partierna som är riktiga integritetsvänner och vilka som inte är det så är det bara att jämföra dagens lista om vilka som röstade för DLD och de som röstade för/mot FRA-lagsklustret 2008. (länk)

———-

(länksamling – SR, SvD, Anna Troberg, Maria Ferm & Jens Holm, Lars-Erick, Christian Engström, HAX.)

3 kommentarer på “#tystnadensomuppstår när man håller med Sverigedemokraterna i en sak. (DLD)

  1. Oscar Solberger skriver:

    Jag blir så arg och ledsen av att höra och läsa om igenomklubbandet av DLD. Och Centerpartiet, vad ska de säga i valrörelsen 2014? Vilken blir deras USP? (Unique selling point). ”Rösta på Centerpartiet-småföretagarapartiet!”. ? ”Rösta på Centerpartiet-din frihetsröst i Alliansen!” ? Vad är poängen med Centerpartiet nu idag 2012 och framförallt, vad är poängen med C 2014? I och med att C röstar JA idag så eldar de själva upp sin egen USP i valet 2014. Jag blir sååå arg, ledsen… och trött.

    • Niklas Starow skriver:

      Att folk röstade på dom 2010 var för mig en gåta, kanske de trodde att FRA-lagsfiaskot var en engångsföreteelse?
      Men nu vet vi bättre, deras trovärdighet i integritetsfrågor är noll.

  2. […] Att försvara rätten att vara anonym och ändå förhandsmoderera, är inte det inkonsekvent? Tystnaden som  uppstår när man håller med Sd i en sak. […]

Lämna en kommentar