Kan man bekosta en personvalskampanj med flattr-pengar?

Eftersom jag (ännu) inte är partiansluten så kommer finansieringen av min personvalskampanj att bestå av privata medel, främst mina egna.

Men jag tänker komplettera detta med att helt enkelt skriva tillräckligt bra för att mina läsare ska flattra mig.
Dvs, min kampanj blir beroende av microinbetalningar.

Detta tycker jag är helt ok, för det ger mig inte bara en fingervisning om vilka som kan tänka sig att rösta på mig, jag vet också att när jag kliver in i Europaparlamentet så gör jag det med hundratals, kanske tusentals, personer i ryggen som hjälpt mig dit.

Visst, det gäller ju också att få plats på en vallista. Men även där hjälper mycket flattr-tryckningar. För då blir jag intressant i såväl de stora som de mindre partiernas ögon.

Så vill ni se mig i Eu-Parlamentet 2014, flattra på!
Här är länken till flattr om ni inte redan har programmet – länk.

Tack på förhand.
Niklas Starow.

Ps. flattr-knapparna hittar ni under varje enskilt inlägg.

**********

Här kan ni läsa mer om flattr:
Idg, Idg2, Fermus, Flattr-bloggen.

Även Emil Isberg (PP) vill bekosta sin kampanj med flattr-pengar.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 kommentarer på “Kan man bekosta en personvalskampanj med flattr-pengar?

  1. @collentine skriver:

    tips:

    kolla på hur andra använder Flattr effektivt. e.g. taz.de som har ett litet frågetecken efter flattr-knappen för att förklara den snabbt

    • Niklas Starow skriver:

      Tack för tipset, men jag har bara grundinställningarna på den här bloggen och kan inte lägga in extrasaker som det.

      När jag uppdaterar till en med mer funktioner ska jag däremot lägga in den.

  2. […] Starow vill kandidera till EU-parlamentet och jag går i exakt samma tankar. Jag är kritisk till avsaknad av folkstyre inom EU och vill […]

  3. Emil Isberg skriver:

    Tackar för inspiration samt också tips om flattr-knappen.

  4. Christoffer skriver:

    Angående partival: nu när Alexander Bard går över till att bli centerpartist finns det kanske ett politiskt hem för dig igen i Liberaldemokraterna? 🙂

  5. Anna Lindquist skriver:

    Tycker att det är ett underbart initiativ, minsann.

  6. Daniel skriver:

    låter klockrent! 🙂

Lämna en kommentar