Paysons nya policy är direkt skadlig för näringsidkare. (och förenklar för PRISM att samla data)

I morse fick jag reda på att en av de butiker jag använder mig av för att införskaffa cigarrer, www.kindcigars.com, har blivit av med sin payson-tjänst.
Detta gjorde mig ganska förbaskad, för de går högt ut och berättar hur lätt de gör det att betala på nätet, waha? Bullshit.
När man är marknadsledande som finansiell mellanhand och inför restriktioner mot enskilda näringsidkare så har man faktiskt försvårat för betalning.

Visst, jag kan se varför payson väljer att avbryta samarbete med sajter som gör olagliga saker. Men cigarrer är inte olagligt.

Men det blir värre,  titta på listan över ”förbjudna varor/tjänster” längst ner på sidan.

Onlinespel där man kan vinna pengar och bettingsajter?
Så, man får inte betala Starcraft-kontot eftersom man där kan delta i turneringar med prispengar, eller? Svenska Spel, hur är det med dom?

Välgörenhetsorganisationer som saknar 90-konto?
Det finns trots allt organisationer som är seriösa men som inte når kraven för ett 90-konto, även om man ska vara mer misstänksam mot dessa så finns det och vad fan vet payson om det? Det är inte olagligt att inte ha ett 90-konto.

Finansiella tjänster inklusive finansiell rådgivning?
Här blir det intressant, enligt deras egen policy så ska de inte samarbeta med banker som ger sina kunder finansiella råd?
Grattis, det blir… öhm, inga banker kvar att samarbeta med, blir det inte jobbigt att förmedla pengar då?

Och sedan tjänster och varor som de ger restriktion på??????
FÖR ÄNDA IN I SVARTA HELVETE!!!
Fullt lagliga varor och tjänster leker payson moralpolis över.

Men det värsta står längst ner, de inför restriktioner mot anonymiseringstjänster.
Kort sagt, de förenklar för NSA och FRA attt spionera.

”Kära” payson.
Vill ni fortsätta vara min mellanhand så ta bort detta moralistiska skitet ni kallar policy, annars har jag ingen nytta av er som mellanhand längre.

paysonpolicy
 

 

5 comments on “Paysons nya policy är direkt skadlig för näringsidkare. (och förenklar för PRISM att samla data)

  1. Mind skriver:

    Ja det är ju så att vissa tjänster straffar bort sig själva. Nu är även Payson en av dessa verksamheter som över tid kommer gå i graven på grund av detta. Men så är det, man kan inte tvinga andra att ha vett i skallen. Bara börja bojkotta.

  2. Åke skriver:

    Det är inte Paysons fel, tror du verkligen Payson vill tacka nej till de intäkter dessa butiker genererar.
    Jag skulle tro att det är Finansinspektionen som dragit åt tumskruvarna och indirekt tvingat Payson till dessa indragningar. M.a.o. så är det Svenska staten som ligger bakom.

    • Niklas Starow skriver:

      Det är inte finansinspektionen som gör detta, de får bara gå efter lagar och förordningar och kan bara gå in om det är ett ärende.

      Min gissning är att det är ett kluster av moralfascistiska banker som fått för sig att jag, trots att jag inte har dem som bank, inte får använda mina pengar på saker de anser vara omoraliskt.

Kommentera

