Näthat, Avpixlat och en fullt flyende Mats Dagerlind.

Mats Dagerlind påstår i sin artikel att jag förtalar honom samt ägnar mig åt photoshop.
Men det jag ber er läsa är det han inte skriver, märk att han inte med en stavelse påstår att jag ljuger.
Han ömkar sig själv och visar upp en bild där Torbjörn Jerlerup skriver något som vid en snabb genomläsning ser fruktansvärt ut, Torbjörn förklarar sig för övrigt här, men tänk igen på att Mats anklagar mig för att ha photoshoppat min bild, samtidigt lyckas han presentera en header med tweets som det är mer än ett halvår mellan? Har han ens hört talas om ordet ”inkonsekvent”?

Nu, är jag en hatare som outar Mats på det här viset?

Nog för att jag med stor sannolikhet inte kommer att bli bundis med honom den närmaste tiden, men skillnaden för mig är att jag inte flyr undan saker.
När jag gjort fel eller något dumt så erkänner jag det, ber om ursäkt och går vidare.
Lätt narcissistiskt kanske, men inte ”näthatare”.

Dock tror jag att några i avpixlats kommentarsfält har en annan åsikt, men då ingen av dem kommer att framträda med verkligt namn så är det inget jag fäster stor vikt vid.

Men jag vill avsluta med något långt trevligare.
Mårten Schultz ska tillsammans med en grupp studenter erbjuda gratis hjälp till personer utsatta för just så kallat näthat.
De kommer att fokusera på saker som ärekränkning, brott mot PUL och hot.

Vilket kommer att bli intressant för mig och Mats.
Jag har inga problem med att lämna över mina skärmdumps till en sådan grupp för granskning, tillsammans med en fullmakt om att få ut mitt twittrande, inklusive det jag raderat, från twitter.
Om nu Mats Dagerlind anser sig förtalad av mig, vilket kan gå som ärekränkning, borde han kunna göra samma sak.
Men då är vi där igen med att stå för det man gör, något Mats inte kommer att göra.

Niklas Starow

En kommentar på “Näthat, Avpixlat och en fullt flyende Mats Dagerlind.

  1. Johannes Mattisson skriver:

    Mats är inte intresserad av debatt eller diskutera fakta. Hans intresse är att röra om i grytan. Få hyllningar av sin svans och klä sig i offerkappan.

Lämna en kommentar