Jag tror jag i och med detta inlägg förstör mina chanser att någonsin bli publicerad på Aftonbladet igen.

Hade ett intressant meningsutbyte med en person som påstår sig vara journalist på aftonbladet. Om det nu inte är samma utan någon som ”kapat” kontot (som det så vackert heter när någon från extremhögern blir påkommen med dumheter) så får denne helt enkelt höra av sig.

Personen det handlar om uppger sig vara Oisin Cantwell på twitter. Och att det är just en journalist/krönikör på Aftonbladet är lite ironiskt med tanke på hur engagerad han är när det gäller motstånd mot näthat och han har varnat ett antal gånger om det ”farliga internet”.

Visst, jag har haft många diskussioner liknande denna genom åren, men förutom ett par tillfällen har det handlat om anonyma troll.

Kanske inte är så farligt egentligen, men i svallet efter Ulf Nilson och Dispatch International-affären så kanske man som aftonbladet-journalist skulle undvika att kalla folk för ”sådan som du” och gå till personangrepp.

Det som följer är diskussionen i sin helhet, bara klippt från printscreen för att bättre passa formatet.

oisincantwelloisin2

oisin3

Så. Jag lär ju inte stärka mina aktier vad gäller publicering av debattartiklar på aftonbladet närmaste tiden, men det får jag överleva.

/Niklas Starow

2 comments on “Jag tror jag i och med detta inlägg förstör mina chanser att någonsin bli publicerad på Aftonbladet igen.

  1. Lennart Regebro skriver:

    *facepalm* som man säger. Finns det mer än två kompetenta journalister i hela Sverige, egenligen?

  2. manen skriver:

    ”Så. Jag lär ju inte stärka mina aktier vad gäller publicering av debattartiklar på aftonbladet närmaste tiden, men det får jag överleva.”

    är väl inte precis negativt ;p

Kommentera

