”Varför är jag inte förvånad”-stadiet är passerat.

För det mesta när mutkolvar och lögnare blir belönade med antingen ”förlängt förtroende” eller blir sparkade snett uppåt alternativt blir placerade med hög lön och odefinierade arbesuppgifter så säger man ”Varför blir jag inte förvånad?”.

Det stadiet har jag passerat och numera förväntar jag mig att dessa personer ska bli belönade. Nu senast är det FOI’s chef Jan-Olof Lind som får sin anställning förlängd med 6 år. Detta trots att han bevisligen kände till bulvanaffären som tidigare chefer initierat för att dölja sitt samröre med Saudiaraben och byggande av vapenfabriker, men ljög om detta i intervju med SR.

Nu ska han ha en eloge för att han faktiskt satte stopp för idiotin och jag anser på sätt och vis att jag hellre har en person som sätter stopp för saker som är etiskt oförsvarbara och sedan ljuger om det, än en person som Sten Tolgfors som ljuger så klockorna stannar, i beslutande position. Men det måste straffa sig att ljuga, annars blir det en kultur som bara handlar om att skydda sig själv och sina förehavanden.

För övrig anser jag att Dawit Isaac, Johan Persson och  Martin Schibbyes ska sättas fria, med alla lagliga medel som finns, inklusive indraget bistånd och diplomatisk påtryckning mot de länder som har reell chans att hjälpa dem (USA samt Etiopiens grannländer). Tyvärr har svenska UD och utrikesminister Carl Bildt lågt intresse av detta.

 

/Niklas Starow

One comment on “”Varför är jag inte förvånad”-stadiet är passerat.

  1. calandrella skriver:

    Indraget bistånd? Varför ska civilbefolkningen lida för de hemskheter en regim de näppeligen har särskilt god demokratisk påverkan på sysslar med?

Kommentera

