Att försvara rätten för folk att vara anonyma men ändå förhandsmoderera, är inte det inkonsekvent?

Det kan te sig så vid en snabb anblick, men det man missar är att det handlar om yttrandefrihet, inte lyssnandetvång.

För fasciser, våldsvänster och andra troll som besudlar mitt kommentarsfält så handlar yttrandefrihet om att alla ska tvingas att lyssna på vad just de har att säga, annars är det censur. Men de i sin tur anser sig inte behöva lyssna.

Och det är en pervertering av det fria ordet.

Detta är mitt forum där jag för fram mina åsikter, jag tar gärna debatten så länge folk rör sig på en hyfsat normal nivå.

Om jag har fel så rättar jag mig gärna, det är bara att påpeka det och backa upp rättelsen med fakta. Tyvärr misslyckas en del med detta och då ber jag dem fara och flyga på ett så målande sätt jag kan.

 

Om man inte tål detta så är det inte mitt problem. Jag har helt enkelt inte tid, ork eller lust att binda in vad jag tycker om idioter i bomull och rysch-rysch.

 

Detta inlägg postades i Politik.

2 comments on “Att försvara rätten för folk att vara anonyma men ändå förhandsmoderera, är inte det inkonsekvent?

  1. Per A. skriver:

    Yttrandefrihet innebär inte att andra skall tvingas vidarebefodra ens yttranden. Att du orkat ända tills nu utan förhandsgranskning är lite överraskande.

  2. […] Att försvara rätten att vara anonym och ändå förhandsmoderera, är inte det inkonsekvent? Tystnaden som  uppstår när man håller med Sd i en sak. […]

Kommentera

