Kampen mot det odemokratiska ACTA-avtalet är inte över, den har intensifierats.

Idag valde Sverige att ”symboliskt” skriva under det odemokratiska ACTA-avtalet och detta utan att ta upp det med Riksdagens utskott eller annonsera om det i förhand (såvitt jag vet).  Exakt vem som var den svenska representanten är okänt för mig, men oavsett vem så är Fredrik Reinfeldt statsminister och det är sålunda han som bär ansvaret.

Men det är bara att vänta sig att det är så det kommer att gå till när det handlar om ACTA-avtalet. Hela processen att ta fram det visar på ett vidrigt demokratiunderskott från de närvarande parterna, som trots beslut i EU-parlamentet vägrar offentliggöra handlingarna och ljuger öppet om ad det innebär för medlemsnationerna.

Som reaktion valde  ”anonymous” att hacka EU-parlamentet, en aktion jag helt ställer mig bakom.
Jag har inga planer på att någonsin vika mig i frihetsfrågor och personer som tar fram sådant här ska kastas handlöst ut från maktens korridorer, tillsammans med de politiker som är på deras lönelistor.

Lyckligtvis har inte detta med ACTA gått folk spårlöst förbi, till exempel så är protesterna i Polen livliga.

2 comments on “Kampen mot det odemokratiska ACTA-avtalet är inte över, den har intensifierats.

  1. Du har väl läst HAX?

    ACTA är INTE underskrivet, det var bara en ceremoniell ploj!

    http://henrikalexandersson.blogspot.com/2012/01/acta-uppdatering.html

Kommentera

